Content Marketing
Content marketing jest to
marketing (wartościowych)
treści, które przekazywane są odbiorcom końcowym — grupie docelowej — do której miało się
zamiar trafić.
Content Marketing
– bądź ekspertem w swojej dziedzinie –
Wiele osób, content marketing kojarzy wyłącznie z treściami pisanymi, co nie do końca jest prawdą.
Do marketingu treści zaliczamy m.in.:
● treści audio, podcasty,
● grafiki oraz infografiki,
● webinary, kursy,
● filmy wideo (np. na YouTube),
● zdjęcia,
● prezentacje multimedialne.
Marketing treści powinien być zawsze poprzedzony dobrym reaserchem, aby wartość, która się w nim znajduje, była rzetelna i w pełni zgodna z prawdą.
Content marketing, to także odpowiednio zaprojektowany przekaz pod grupę odbiorców, uwzględniający m.in. język, jakim się posługują (i nie koniecznie tyczy się to języka angielskiego lub niemieckiego), a bardziej jego charakteru (innym językiem posługują się lekarze, innym mechanicy, a innym świeżo upieczone mamy).
Jaki powinien być content marketing?
Co do zasady — treści powinny być proste w zrozumieniu, ponieważ zawsze warto wychodzić z założenia, że pewien procent grupy docelowej, nie zawsze będzie doinformowany tak samo, jak reszta czytelników. Dlatego też np. teksty pisane powinny być tworzone w prosty, a zarazem przejrzysty sposób, tak, by użytkownik, czytając — płynął po tekście
i chciał czytać dalej.
Odpowiednio prowadzony content marketing to idealne rozwiązanie na firmowego bloga. Dzięki niemu (wraz z użyciem dobrych praktyk SEO), strona będzie częściej pokazywać się w wynikach wyszukiwania na samej górze.
Wartość przekazywana w treściach, wpłynie natomiast na pozycjonowanie poprzez czas, jaki użytkownik spędza na danej witrynie internetowej. Dlatego też, zawsze warto mieć z tyłu głowy, aby treści były merytoryczne i przyjemne
w czytaniu.
Content marketing — dlaczego warto?
Marketing treści pomoże w:
● zwiększaniu współczynnika konwersji,
● budowaniu świadomości marki,
● budowaniu lepszych relacji na linii „klient — firma”,
● zwiększaniu ruchu na stronie internetowej,
● pozyskiwaniu nowych klientów,
● generowaniu leadów.