SEM

SEM (Search Engine Marketing), jak sama nazwa wskazuje, jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych.

SEM — czym jest i dlaczego warto z tego korzystać?

SEM dzieli się na promocję organiczną oraz płatną. Pozycjonowanie stron internetowych, w tym przypadku, dzieli się na:

SEO (Search Engine Optimization) — czyli działania organiczne, które nie wymagają płatności za kliknięcie,
PPC (Pay Per Click) — promocję płatną. Są to koszty, jakie poniesie przedsiębiorca, za każde kliknięcie w reklamę
w wyszukiwarce.

SEM sprawia, że strona internetowa zaczyna być widoczna na określone — wcześniej wyszukane — frazy kluczowe, które pasują do zamysłu całej platformy, oraz są odpowiednio dobrane pod grupę docelową, pod którą firma chce trafić ze swoim przekazem marketingowym.

SEO i SEM — różnice

Na samym wstępie warto podkreślić, że wiele osób uważa, iż SEO i SEM są przeciwieństwami. Jest to błędne myślenie. Otóż SEO jest częścią SEM (uzupełnieniem).

W swojej strategii marketingowej należy wdrożyć obie te opcje, ponieważ:

SEO — to działania organiczne, które przez wiele miesięcy pozyskują bezpłatny ruch na stronę,
PPC — obejmuje płatną promocję, dzięki której strona, wręcz od razu po włączeniu reklam, staje się widoczna dla użytkowników. Należy jednak podkreślić, że po wyłączeniu płatnej promocji strona znika z topowych wyników.

W związku z powyższym, jeśli dysponuje się większym budżetem na reklamę, warto rozważyć opcję wyboru SEM. Ponadto, będzie to idealne rozwiązanie dla każdego, kto chce szybko zwiększyć sprzedaż i (lub) widoczność w sieci.

SEM — czy warto podejmować się działania na własną rękę?

Odpowiedź brzmi — to zależy. Jeżeli wiedza i doświadczenie w te dziedzinie są znikome, to lepiej nie próbować działać na własną rękę. Źle przeprowadzone działania, nie przyniosą żadnych efektów i tym samym, w przypadku reklam PPC (Google Ads), przepalą budżet.

Trafienie do właściwego odbiorcy, wymaga specjalistycznej wiedzy, poznania programów wspomagających kontrolę działań reklamowych oraz organicznych. Samo zdefiniowanie grupy docelowej w sposób, aby słowa kluczowe oraz przekaz reklamowy były skuteczne, wymaga sporej ilości czasu i nie jest też rzeczą prostą.

Masz pytania lub jesteś zainteresowna /y reklamą w internecie?
Skorzystaj z formularza kontaktowego.

1 + 6 =