SEM
SEM (Search Engine Marketing), jak sama nazwa wskazuje, jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych.
SEM — czym jest i dlaczego warto z tego korzystać?
SEM dzieli się na promocję organiczną oraz płatną. Pozycjonowanie stron internetowych, w tym przypadku, dzieli się na:
● SEO (Search Engine Optimization) — czyli działania organiczne, które nie wymagają płatności za kliknięcie,
● PPC (Pay Per Click) — promocję płatną. Są to koszty, jakie poniesie przedsiębiorca, za każde kliknięcie w reklamę
w wyszukiwarce.
SEM sprawia, że strona internetowa zaczyna być widoczna na określone — wcześniej wyszukane — frazy kluczowe, które pasują do zamysłu całej platformy, oraz są odpowiednio dobrane pod grupę docelową, pod którą firma chce trafić ze swoim przekazem marketingowym.
SEO i SEM — różnice
Na samym wstępie warto podkreślić, że wiele osób uważa, iż SEO i SEM są przeciwieństwami. Jest to błędne myślenie. Otóż SEO jest częścią SEM (uzupełnieniem).
W swojej strategii marketingowej należy wdrożyć obie te opcje, ponieważ:
● SEO — to działania organiczne, które przez wiele miesięcy pozyskują bezpłatny ruch na stronę,
● PPC — obejmuje płatną promocję, dzięki której strona, wręcz od razu po włączeniu reklam, staje się widoczna dla użytkowników. Należy jednak podkreślić, że po wyłączeniu płatnej promocji strona znika z topowych wyników.
W związku z powyższym, jeśli dysponuje się większym budżetem na reklamę, warto rozważyć opcję wyboru SEM. Ponadto, będzie to idealne rozwiązanie dla każdego, kto chce szybko zwiększyć sprzedaż i (lub) widoczność w sieci.
SEM — czy warto podejmować się działania na własną rękę?
Odpowiedź brzmi — to zależy. Jeżeli wiedza i doświadczenie w te dziedzinie są znikome, to lepiej nie próbować działać na własną rękę. Źle przeprowadzone działania, nie przyniosą żadnych efektów i tym samym, w przypadku reklam PPC (Google Ads), przepalą budżet.
Trafienie do właściwego odbiorcy, wymaga specjalistycznej wiedzy, poznania programów wspomagających kontrolę działań reklamowych oraz organicznych. Samo zdefiniowanie grupy docelowej w sposób, aby słowa kluczowe oraz przekaz reklamowy były skuteczne, wymaga sporej ilości czasu i nie jest też rzeczą prostą.