SOCIAL MEDIA
Social Media, czyli inaczej media społecznościowe, są to strony internetowe, w których każdego
dnia możemy spotkać setki
milionów użytkowników.
Social Media — nie tylko platforma dla znajomych
Jeszcze kilka lat temu, media społecznościowe były kojarzone wyłącznie z platformami rozrywkowymi. Dziś, poprzez „walkę” pomiędzy największymi koncernami o klienta, możemy pokusić się o stwierdzenie, że przemieniły się one
w platformy marketingowe.
Do social mediów możemy zaliczyć m.in. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, TikTok itd.
Potencjał mediów społecznościowych
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na lokowanie swoich produktów i usług właśnie w tych kanałach komunikacji — i słusznie. Każda z tych platform generuje ogromny ruch, przy relatywnie niskich kosztach reklamowych.
Facebook, czy Instagram to platformy należące do Meta. Działania reklamowe prowadzone na tych stronach są stosunkowo proste, stale aktualizowane i unowocześniane po to, aby były jak najbardziej intuicyjne dla przedsiębiorców.
Co równie ważne — wiele firm decyduje się przejść wyłącznie na te platformy, bez prowadzenia własnej strony internetowej, ponieważ na Facebooku, jak i na Instagramie można otworzyć własny sklep internetowy, a to wszystko
z poziomu jednej aplikacji.
Dlaczego warto korzystać z social mediów w celach biznesowych?
Poniżej znajdziesz kilka kluczowych zalet, jakie niosą ze sobą media społecznościowe:
● skuteczne targetowanie — social media pomagają bardzo efektywnie trafiać do uprzednio wyznaczonego grona odbiorców, niemniej, ważne jest, aby poznać ich zachowania, zainteresowania, płeć, wiek, lokalizację, dane demograficzne i wiele innych,
● wiele możliwości reklamowych — każda z ww. platform oferuje różne formaty reklamowe, które stricte można dopasować do swojego biznesu,
● bliski kontakt z odbiorcami — np. na Facebooku można utworzyć własny funpage, na którym będą publikowane wartościowe treści dla użytkowników lubiących lub obserwujących FP,
● kontrola działań reklamowych oraz analiza trendów — wszystko to, może być weryfikowane z jednego panelu reklamowego.